Der er godt nyt til virksomheder, der er igang med overgangen fra fossile varebiler til en elektrisk hverdag på de danske veje. Næste generation af Nissan Interstar varebil er både større og mere fleksibel, da den kan tilpasses den enkelte kundes behov. Og det er den første store Nissan varebil, der tilbydes med elmotor.
Skræddersyet til at imødekomme forskellige og specifikke behov i mange former og størrelser, er den nye Nissan Interstar effektiv, har stor lasteevne og giver høj komfort til brugeren. Designet læner mod det vi kender fra lastbiler med den iøjnefaldende, selvsikre front og bilen har samtidig fuld fokus på praktik i forhold til leveringer.
Interstar har Nissans standard garanti på varebiler på 5 år eller 160.000 km på dieselvarianten. På elbilsvarianten – Interstar-e – er der ydermere 8 år eller 160.000 km garanti på batteriet.
Den næste generation Interstar drøner ind på markedet med en bred vifte af fabriksbyggede ombygninger, herunder tiplad, standardlad med sidefjæle og som lukket varebil, der sikrer en stor fleksibel varebil i forhold til plads og næste generation af effektivitet. Uanset om behovet er stor trækkraft, kørsel over lange distancer, mulighed for flere passagerer eller tung last, er det noget, den nye Interstar kan imødekomme.
Bedre arbejdsmiljø
Den nye Interstar-e, der er Nissans første fuldt elektriske store varebil, sikrer bæredygtig kørsel uden at gå på kompromis med ydelsen. Batteriet på 87 kWh giver en rækkevidde på op til 460 km og D/C (130 kW) lynladning giver op til 252 km på kun 30 minutter. Det er også muligt at få et 40 kWh batteri, der har D/C ladning med 50kW og opladning med A/C fra 10-100% på under fire timer.
I forbindelse med kørsel i byer overholder Interstar-e alle forurenings-regulativer og er dermed lovlige i miljøzoner.
Såvel diesel- som elbil-udgaven er førende i klassen i forbindelse med aerodynamik med en 20% reduktion af bilens luftmodstand (CW-værdi). Den nye generation Interstar har 40mm bredere sidedøre samt 100mm længere laste rum. Lasteevne er på op til 1,6 tons i elbils-udgaven og op til 2 tons i diesel-udgaven. Og Interstar-e med en totalvægt på 4 tons og en lastevne på 1,6 tons kan køres i Europa med et almindeligt B-kørekort i forhold til en EU-særregel for el-varebiler. Både el- og diesel-udgaven har en trækkraft på 2.500 kg.
Interiøret på næste generation Interstar er ligeledes opgraderet. Blandt andet er der slidstærkt betræk på sæderne, der også har varme og en opvarmet forrude, samt forbedrede køreegenskaber der blandt andet har formindsket venderadius med 1,5 meter i forhold til den tidligere udgave.
Sikkerhed på vejen giver sikkerhed på arbejde
Som med Nissans øvrige modelprogram er sikkerhed i højsædet i den nye Interstar. Som standard fås en lang række sikkerhedsteknologier, såsom nødbremse foran, træthedsregistrering og dæktryksovervågning. Og Trailer Sway Assist (slingre assistent til traileren), der øger sikkerheden, når der køres med trailer, er også med som standard.
Vores helt nye ”1-box” bremsesystem sikrer, at bremsekraften altid er optimeret uanset, hvor tungt lastet bilen er. Herudover er Interstars reaktionstid ved nødbremsning halveret i forhold til tidligere generationer.
Yderligere information om priser og levering vil ske i slutningen af sommer i år i Danmark.
About Author
ANDRE ARTIKLER DER KAN HAVE RELEVANS FOR DIG
-
Nic. Christiansen Gruppen indvier idag NCG Huset med Arkitekturpris 2024 i hånden
-
Tidligere værkstedskædechef bliver servicechef hos Stenhøj
-
Ny uddannelse skal sikre leasingbranchen i kampen mod økonomisk kriminalitet
-
Et spring ind i fremtiden på årets Auto Awards 2024
-
Svenske Hedin Mobility Group overtager Iveco Danmark og opdeler selskabet i to enheder