Pick-up nu med status som lastbil

Isuzu Danmark AS der er et datterselskab i Nellemann koncernen, har både faciliteter og støttefunktioner der deles med Nellemann Automotive Distributions øvrige importselskaber. Nellemann koncernens importselskab i Fredericia beskæftiger i dag 55 ansatte og firmaet Isuzu Danmark sælger ikke bare pick-ups – men derimod skræddersyede løsninger til den individuelle kunde.

Det er også tilfældet i forhold til samarbejdet med Falck Assistance, som i forvejen har en flåde af Isuzu D-Max modeller, der er ombygget som bjergningskøretøjer til tæt bymiljø, parkeringshuse og kældre. Nu kan Falck Assistance føje yderligere 2 ombyggede Isuzu D-Max modeller med status som lastbiler til vognparken.

De 2 nye opbygninger er helt specielle, da de er ændret til Lastbil N2 med en totalvægt på hele 3.700 kg. Det er 600 kg mere end standardversionen af D-Max. Årsagen til at totalvægten hæves til 3.700 kg er, at køretøjerne på den måde opnår større kapacitet på løfteanordningen monteret bag på køretøjerne. Dermed kan køretøjerne anvendes til transportopgaver af større og tungere biler end tidligere.

Ombygningen til N2 lastbil er en omfattende proces, men Isuzu Danmark sørger selvfølgelig for, at køretøjerne bliver testet og afprøvet efter Færdselsstyrelsens gældende regler. Slutteligt bliver de synet og godkendt inden de frigives til drift. Det er i sig selv kompliceret, men hos Isuzu Danmark er man meget praktisk og løsningsorienteret anlagt. Og som Salgsdirektør hos Isuzu Danmark, René Andersen selv siger til AutoNews Business; ”Hvis kunden kan tænke det, kan vi lave det!”.

Isuzu Danmarks modelprogram med en D-Max Single-Cab, Crew-cab og Extended-cab er til at overskue, men den danske Isuzu importør har specialiseret sig i ombygning af deres pick-up, så den bliver skræddersyet præcis til det formål og de arbejdsopgaver, den skal løse. Dermed er det ikke bare en pick- up, men i endnu højere grad et arbejdsredskab.

About Author

Kategorier