Ny værkstedsstrategi skal appellere til de lokale

Værkstedskæden Hella Service Partner skruer nu markant op for brandingen af medlemsværkstederne som lokalt forankrede. Tiltaget markeres med tilføjelsen ”lokal eksperten” til logoet.

Den frie værkstedskæde Hella Service Partner udruller en ny markedsføringsstrategi, der skal styrke fortællingen om medlemmerne som lokalt forankrede værksteder, der ikke går på kompromis med den lokale service. Tiltaget bliver markeret med en udvidelse af logoet, som fremover vil lyde ”Hella Service Partner – lokal eksperten”. Initiativet er gjort med Jakob Knudsens indtræden som kædechef hos Hella Service Partner.

– Vi ønsker at styrke det narrativ, som Hella Service Partners brand er bygget op om – at medlemsværkstederne som lokalt forankrede har et godt kendskab til kunderne og deres behov. Værkstederne er meget bevidste om at opretholde et godt ry i lokalområdet, hvor bad news travel fast. De holder, hvad de lover, og leverer til aftalt tid og pris, siger Jakob Knudsen.

Den eksterne kommunikation til forbrugerne vil ifølge kædechefen fremover køre mere på humor og en lokal stolthed og loyalitet. Han giver som eksempler kampagneteksterne: ”Hej Lis, god tur til Gardasøen. Husk nu, at du stadig kører på vinterdæk” og ”Vi leverer altid til aftalt tid og pris – for vi møder jo Lis igen”.

– Vores kædekontor har et spændende stykke arbejde foran sig i at udarbejde content med mulighed for deling på værkstedernes egne kanaler, siger han.

Medlemsværkstederne hilser tiltag positivt

I den interne kommunikation til medlemmerne har Hella Service Partners kædekontor udarbejdet guides og brochurer med fokus på forventningsafstemning og briefing i den nye marketingstrategi.

– Vi oplever stor opbakning fra medlemmerne på initiativet, og det glæder mig meget. Vi gør meget ud af at fortælle, at strategien er rent marketingsbaseret og ikke kræver ændringer af værkstedernes facader. Vi forventer blot, at mekanikerne skyder brystkassen frem og står ved deres rolle som lokal ekspert, for de kan jo deres kram. Det viser også kædens Trustpilotscore på 4.9, siger Jakob Knudsen.

På fornavn med kunderne

Ifølge Brian Hinrichsen, der i 20 år har været indehaver af Lundgaards Autoværksted i Hedensted, skaber Hella Service Partners nye marketingtiltag værdi for hans forretning.

– Initiativet vil bidrage til at markere min rolle som lokal ekspert. I Hedensted kender vi hinanden, og kunderne kalder mig såvel som den lokale købmand ved fornavn. Her er et godt ry afgørende for en rentabel forretning, og derfor sjusker jeg heller aldrig med mit arbejde, udtaler Brian Hinrichsen.

About Author

Kategorier