Et kig ind i værkstedernes maskinrum for kundetilfredshed

AutoNews Business er kommet i besiddelse af friske analysetal der viser, at kundetilfredsheden hos landets værksteder kører flotte resultater hjem i februar 2024.

Med en tilfredsheds- og loyalitetsscore på 86,0 ligger kundetilfredsheden for sit bilværksted på et højt niveau. Scoren spænder fra -100 til +100.

De to bedst placerede værksteder i målingen opnåede en score på over 92,8. Disse tal stammer fra værksteder, der er medlemmer af brancheorganisationen Dansk Bilbrancheråd og som abonnerer på kunde-tilfredshedsundersøgelser hos konsulentfirmaet MH Ledelse og analysefirmaet CleverNPS, som faciliterer undersøgelsen.

Denne data danner grundlag for tilfredsheds- og loyalitetsscoren. Når en kunde på et af de nævnte værksteder modtager en faktura, får de også mulighed for at svare på, hvor sandsynligt det er, at de vil anbefale værkstedet til andre, på en skala fra 0 til 10, hvor 10 er meget sandsynligt.

I diagrammet kan antallet af svar fra 0-6 ses som rød, antallet af svar på 7 eller 8 som gul, og antallet af svar på 9 eller 10 som grøn. Det er tydeligt, at langt de fleste kunder med stor sandsynlighed vil anbefale værkstedet til andre (grøn farve).

CleverNPS-programmet konverterer disse svar fra 0-10 til et indekstal. Diagrammet og indekstallet gælder for alle værksteder, der har tilmeldt sig denne service.

De pågældende værksteder benytter kundetilfredshedsanalysen for sit værksted til at indekstallet til at vurdere, om det går super godt for værkstedet eller om der er plads til forbedringer.

About Author

Kategorier