Bilmærke har vundet indpas i danskernes bevidsthed efter kort tid på markedet

Det kører for det forholdsvist nye elbilsmærke BYD, der for alvor har vundet indpas i danskernes bevidsthed i det år vi lige er hoppet ud af. Det giver blod på tanden og masser af optimisme for fremtiden hos BDK Mobilitet A/S, der er en del af NCG Distribution A/S.

Det er simpelthen gået over stok og sten siden AutoNews Business mødte BYD’s Country Director
Søren Møller Pedersen ifm. bilmærkets indtog på det danske marked tilbage i slutningen af oktober 2022.

Anders Blaaberg, der er PR & Marketing Manager i BYD Danmark glæder sig over kontinuiteten i det set-up, der er blevet fundamentet i BYD Danmark.

“Der er ingen tvivl om, at det har krævet hårdt arbejde af alle i BYD-teamet at introducere et helt nyt bilmærke i Danmark. Det vil det også gøre fremover, men vi har skabt et solidt fundament, som vi kan bygge videre på. Det fundament skal vi holde fast i, for det giver os gode muligheder for at styrke BYD’s position på det danske marked,” siger Anders Blaaberg

Dansk og international anerkendelse

Det er blandt andet den store anerkendelse fra både danske BYD-ejere og danske og europæiske motorjournalister, der har styrket den i forvejen store tro på fremtiden. Det har betydet stor efterspørgsel på prøvekørsler og generelt stor interesse for BYD’s forskellige modeller.

“Det betyder, at vi indleder 2024 med en ganske fornuftig ordrepipeline, og samtidig tilføjer vi nogle rigtig spændende modeller til vores eksisterende modelprogram. Det er modeller, der helt sikkert vil fange de danske forbrugeres interesse. I starten af februar lancerer vi BYD SEAL U, en stor og rummelig familie-SUV. I foråret forventer vi desuden at kunne præsentere en faceliftet BYD TANG, der som luksuriøs 7-personers SUV allerede er meget populær og længe ventet,” siger Charlotte Ejlertsen, der er Sales Manager for BYD i Danmark.

Fremtiden for BYD i både Danmark og Europa er således yderst lovende. AutoNews Business kunne bl.a. lige inden jul berette om en ny fabrik, der er på vej i Ungarn, hvilket gør at BYD’s europæiske tilstedeværelse bliver endnu mere markant, og det kan være med til at understrege BYD’s nyvundne status som verdens største producent af elbiler.

Endnu større udbredelse

BYD er landsdækkende via forhandlerkæden Terminalen og tæller også en Pioneerstore i shoppingcenteret Fields. Ønsket om at det skal være så nemt og bekvemt som muligt at være BYD-kunde i Danmark, betyder imidlertid, at der i 2024 vil være et endnu større fokus på at øge tilgængeligheden.

“Vi har flere forskellige planer om netværksudvidelser, som vi glæder os til at fortælle mere om, når de er faldet på plads. Men som BYD-kunde skal man opleve, at vi er i nærheden, og at det er nemt at blive serviceret, når der er brug for det. Det hænger også fint sammen med vores udvidede fokus på privatleasing, som vi fortsat vil intensivere i 2024. Sammen med vores landsdækkende forhandlernetværk i Terminalen, vores solide partnerskaber og ikke mindst vores stærke samarbejde med vores europæiske hovedkontor, har jeg al mulig grund til at have store forventninger til det kommende år,” siger Charlotte Ejlertsen.

About Author

Kategorier