QARS valgt til landsdækkende skadesreparationer for bilmærke

Hvis uheldet er ude, kan du nu få udbedret skaden på din XPENG i hele landet. XPENG har nemlig indgået samarbejde med kæden QARS, et netværk af professionelle skadecentre. Dermed er XPENGs servicekoncept komplet, for det tæller også Service Flex, hvor kunder frit kan vælge mellem at besøge XPENGs serviceværksteder eller få servicebesøg af XPENG på f.eks. hjemmeadressen eller arbejdspladsen.

XPENG er helt klar til at yde service og udbedre eventuelle skader for deres eksisterende og kommende kunder i Danmark. Samarbejdet med QARS sikrer skadeservice gennem kædens lokalejede pladeværksteder og autolakerere.

Carsten Bennetsen, Salgschef for QARS udtaler til AutoNews Business: ”Ligesom XPENGs bilmodeller sætter nye teknologiske standarder, sætter QARS nye standarder for, hvad man kan forvente, når uheldet sker.  Det er en stor satsning og investering for os, men vi er sikre på, at vi vil se mange XPENG-modeller på de danske veje, og de fortjener en eksklusiv skadesreparation, hvis uheldet er ude.”

QARS er i gang med at opkvalificere deres medarbejdere, så de kan leve op til XPENGs høje standarder, krav til kvalitet og tryghed for autoriseret reparation.

Kundeservice tænkt forfra

Johnny Petersen, Head of Service & Delivery hos XPENG Danmark siger: “God service handler om at sætte sig i kundernes sted og tænke: Hvilket service set-up vil jeg personligt foretrække? Svaret er selvfølgelig, at vi alle foretrækker service af høj kvalitet, der ikke koster os tid og besvær. Det er præcis, hvad kunderne får hos os. Langt de fleste reparationer og service kommer vi ud til kunden og laver. Og til skadesreparationer, hvor det kræver et værksted, er der nu muligheder både i Jylland, på Fyn og Sjælland. For XPENG er det naturligvis en fordel, at vi med dette set-up er lette på fødderne uden dyre, egne skadesværksteder. Det er en af de mange grunde til, at vi har så konkurrencedygtige priser.”

I oktober 2022 indgik XPENG et samarbejde med OmnicarService, der leverer service, reparationer og garantiarbejde overalt i Danmark, som supplement til XPENGs egne værksteder i hhv. Hillerød og snart Fredericia. Denne ordning kaldes for Service Flex og giver noget af det mest værdifulde tilbage til kunden, som man normalt ikke kan købe sig til – nemlig tid og fleksibilitet på egne præmisser. De specialindrettede varebiler og særligt uddannede serviceteknikere kommer ud, hvor og når det passer kunden og kan yde service og løse alle de opgaver, som ikke kræver en lift.

Men der er selvfølgelig skadesreparationer, som ikke kan foretages mobilt, og der skal kundernes biler forbi et af QARS’ lokale skadesværksteder, som befinder sig i Frederikshavn, Herning, Ringe, Holbæk og Greve.

De første XPENG P7’ere blev leveret til danske kunder kort før sommerferien, en bilmodel som AutoNews Business har testet. Og i nær fremtid vil XPENG G9 også være at finde på de danske veje.

Fra venstre Johnny Petersen, Head of Service & Delivery, og Jens Olsen, Managing Director, fra XPENG Danmark med Bo Kold Søndergaard, Direktør, og Carsten Bennetsen, Salgschef, fra QARS.

 

About Author

Kategorier