Elbilproducenten smart Europe har netop lanceret sin nye eco.platform til crossover-SUV’en smart #1, drevet af Adobe Experience Cloud. Samarbejdet vil give kunderne flere valgmuligheder, fleksibilitet og funktioner til deres køb af elbiler, samtidig med at det giver en let og gnidningsfri kundeoplevelse på tværs af smart Europes kundekontaktpunkter.
Adobe har netop meddelt, at det elektriske premium elbilmærke smart Europe har valgt Adobe Experience Cloud til at give forbedrede brandoplevelser på tværs af sine kunderejser. eco.platform fungerer som det centrale kontaktpunkt mellem smart Europe og deres kunder. Med platformen har smart Europe konsolideret EV-konfigurationer, anmodninger om specialproduktioner, downstream-tjenester og eftersalgssupport i en samlet brandoplevelse. Adobe Experience Cloud hjælper også med at sikre datastyring og compliance med datadrevne processer.
smart Europe vil ydermere bruge Adobe Real-Time Customer Data Platform til at løbende at oprette og opdatere kundeprofiler, så de kan bruges til personaliserede omnichannel-kampagner, Adobe Journey Optimizer til at levere en-til-en-oplevelser på tværs af sine online og offline touchpoints og Adobe Customer Journey Analytics til at optimere kunderejser over tid.
“Bilindustrien gennemgår i disse år en transformation, ikke kun med indførelsen af elektriske køretøjer, men også hvordan det digitale forandrer køreoplevelsen,” siger Franck Attia, direktør for Adobe i Norden til AutoNews Business. “Ligesom smart Europe gentænker mobiliteten for den moderne by, vil Adobes teknologi hjælpe dem med at gentænke kunderejsen for at imødekomme kravene fra moderne bilister ved at tilbyde innovative digitale salgs- og forretningsmodeller, der glæder kunderne med personaliseret indhold på tværs af alle kanaler.”
Øget efterspørgsel på indhold
At levere personaliserede oplevelser kræver en enorm mængde digitalt indhold. En ny Adobe-undersøgelse viste, at ca. 2 ud af 3, der arbejder med marketing og kundeoplevelser, forventer, at efterspørgslen efter indhold vil vokse med 5-20 gange i løbet af de næste to år. For at kunne håndtere denne mængde indhold kræver det en forsyningskæde, der skaber, administrerer og leverer personaliserede oplevelser til kunderne. Til dette anvender smart Europe Adobe Workfront til oprettelse, asset management og godkendelser samt for at gøre dem mere omkostningseffektive.
Om Adobe
Adobe forandrer verden gennem digitale oplevelser. For mere information, besøg www.adobe.com.
Om smart Europe
smart Europe GmbH blev grundlagt i juni 2020 som et helejet datterselskab af smart Automobile Co. Ltd. Med hovedkvarter i Leinfelden-Echterdingen nær Stuttgart i Tyskland er det internationale smart Europe-team ansvarlig for alle salgs-, marketing- og eftersalgsaktiviteter for mærkets næste generation af smart-biler, -produkter og -services på det europæiske marked. Med Dirk Adelmann som CEO og Martin Günther som CFO frigør virksomheden sit værdifulde potentiale i Europa med en yderst effektiv og kundefokuseret forretningsmodel. smart Automobile Co., Ltd. blev grundlagt som et globalt joint venture mellem Mercedes Benz AG og Geely Automobile Co., Ltd. smart positionerer sig som en førende udbyder af smarte elektriske køretøjer i premium-segmentet.