FTZ reorganiserer virksomheden

Grossisten FTZ, der er markedsledende på reservedele og tilbehør til landets værksteder, reorganiserer virksomheden. Beslutningen er taget for at komme endnu tættere på de danske værksteder, styrke selskabets udvikling inden for logistik og salg og sikre markedsandele og indtjening i et marked, som er præget af stadig hårdere konkurrence.

FTZ’s CEO Michael Gadegaard forklarer til AutoNews Business, at de første skridt allerede er taget i forbindelse med en reorganisering af selskabet.

“Reorganiseringen betyder, at FTZ nu etablerer syv regioner i Danmark. Hver region får sin egen selvstændige ledelse inden for salg og logistik. Dette skridt er motiveret af den hastige udvikling, der er inden for både logistik- og salgsområdet. En dedikeret ledelse i hver region er afgørende for at følge med udviklingen og sikre høj kvalitet og professionalisering i begge ansvarsområder,” siger Michael Gadegaard, der samtidigt ikke lægger skjul på, at landets værksteder i fremtiden vil blive mødt af et endnu mere kompetent og skarpt FTZ.

Løfter barren for alle

Han fortæller, at det i fremtiden vil blive helt afgørende, at FTZ i alle dele af landet vil være den klart bedste samarbejdspartner, man som værksted kan vælge. Det betyder, at barren nu bliver løftet lidt højere op uanset hvor i FTZ- organisationen, du som medarbejder har dit daglige virke.

“FTZ vil være den ultimative partner, der direkte til og rundt om værkstedet leverer professionelle og konkurrencedygtige løsninger,” siger Gadegaard.

Han understreger, at FTZ skal være en virksomhed, som kan tiltrække de bedste medarbejdere og sikre sig samarbejdet med de danske værksteder.

Ikke hvile på laurbærerne

“Vi har brugt de seneste måneder på at klargøre en række nye initiativer, som skal sikre, at vi kommer til at stå endnu stærkere de kommende år. Vi er i dag markedsleder, og vi skal turde at bruge det som afsæt til at hæve ambitionerne og blive endnu bedre. Vi kan ikke hvile på laurbærrene, fordi vi så lynhurtigt bliver overhalet inden om,” siger Michael Gadegaard.

Han forklarer, at FTZ i dag har en række produkter på hylderne til værkstederne ud over reservedele og tilbehør, som FTZ er kendt for.

“Vi leverer også alt i udstyr, værktøj, indretning, forbrugsvarer, support, uddannelse, IT-løsninger, værkstedskoncepter, sparring, vejledning og data. Med denne omfattende tilgang ønsker FTZ at gøre det enkelt og attraktivt for værksteder at vælge FTZ som samarbejdspartner – for i sidste ende er valget af leverandør en tillidssag for værkstederne,” siger Gadegaard.

About Author

Kategorier