Autoværksted blev startet med svendebrevet i hånden

Der har været vokseværk i Christoffer Frøsigs autoværksted de seneste år med vækst i både kvadratmeter og antal medarbejdere. Nu bliver succesforretningen en del af den landsdækkende kæde CarPeople.

32-årige Christoffer Frøsig startede sin egen virksomhed lige efter, at han fik svendebrevet i hånden som mekaniker i 2011. I dag er de 12 mand på Finlandsgade, hvor næste kapitel nu er et frivilligt kædesamarbejde.

– Jeg har altid haft et stort ønske om at være selvstændig, så jeg sprang ud i det så hurtigt, jeg kunne. Selvstændighed og CarPeople kan nemt forenes, fordi vi læner os op ad de samme værdier. Med CarPeople kan vi dele gode idéer til virksomhedsdrift med nogle mennesker, der ved, hvad de snakker om og har visioner for forretningen, siger Christoffer Frøsig til AutoNews Business, der styrer virksomheden med to kosmetiske klargøringsmedarbejdere, tre i indskrivningen inklusive Frøsig selv, samt fire svende på gulvet, tre elever og en bogholder.

Simpelt håndværktøj rækker ikke mere

Selvom Christoffer Frøsig ikke er gammel i gamet, har han oplevet en voldsom fart på udviklingen i branchen.

– For ti år siden kunne man komme langt med simple hjælpemidler og værktøj. I dag er en bil lige så meget en computer. Det er en spændende udvikling, der kræver, at man er med på beatet, siger Christoffer Frøsig, der er født og opvokset i Haslev, hvor han har skruet med mekanik helt fra barnsben.

– Jeg har altid elsket mekanikken og startede med at skille cyklen ad og samle dem igen, da jeg var barn. I dag sidder jeg mest på kontoret, men lige så snart jeg kan, er jeg en del af værkstedet, også selvom det er anderledes opgaver i dag med fejlsøgning, elektronisk udstyr, diagnoseudstyr og kodning af forskellige ting i bilen.

Glæder sig over nyt samarbejde

Frøsigs Autoværksted blev i sin tid etableret på Islandsgade, men flyttede i 2019 til Finlandsgade, hvor der samtidig blev indledt et samarbejde med SBN Biler, og nu med CarPeople, der glæder sig over det nye samarbejde.

– Frøsigs værksted har vist, at de er godt på vej ind i den nye virkelighed indenfor bilernes verden. Når vi indgår nye samarbejder, er dét noget af det vigtigste, udover selvfølgelig en høj standard for kvalitet i værkstedernes arbejde og et lige så højt serviceniveau over for kunderne, siger Finn Overgaard Thomsen til AutoNews Business, der er kædechef i CarPeople.

Christoffer Frøsig er ikke i tvivl om, at det nye samarbejde vil komme både hans virksomhed og kunderne til gavn.

– Jeg ved, at CarPeople kommer med nogle driftsmæssige strukturer, som før måske har været mere håndholdte fra min side. Kunderne får et ekstra kvalitetsstempel, hvilket også betyder, at de fremover vil kunne klare bookinger online fremover at hænge i telefonen, lyder det fra Christoffer Frøsig.

For nu har han seks lifte og vil udvide med yderlige fire næste år, hvor planen er at overtage flere lokaler på adressen. Her skal der indrettes en dedikeret plads til elbiler og en dedikeret skadesafdeling, samt muligvis ansættes en pladesmed.

About Author

Kategorier