Bang & Olufsen løfter i dag sløret for en ny kollektion i samarbejde med Ferrari, hvor dansk lydkunst møder italiensk flair i tre produkter. Bang & Olufsen og Ferrari har i denne omgang genfortolket sin Beolab 50-højttaler og Beosound Theatre Soundbar-løsning og Beovision Theatre TV-løsning. Designet kombinerer Ferraris koksgrå Grigio Corsa med en slående rød nuance, som er en hyldest til Ferrari og Bang & Olufsens delte kærlighed til aluminium.
»Ferrari og Bang & Olufsen har altid haft som ambition at gå efter den stærkest mulige oplevelse i jagten på ustoppelig ydeevne. Til vores anden fælles kollektion ønskede vi at hylde aluminium, som er et kendetegnende materiale for begge vores brands,« siger Bang & Olufsens CEO Kristian Teär til AutoNews Business.
Bang & Olufsen mangeårige arbejde og ekspertise inden for anodisering af aluminium har gjort det muligt for den Struer-baserede virksomhed at matche Ferraris unikke Grigio Corsa farve, som karakteriserer det nye samarbejde og skaber en tydelig forbindelse til motorsportens ikon.
Beolab 50 Ferrari Edition er Bang & Olufsens kraftfulde, aktive højttalere, som er finjusteret til at give en afbalanceret, fyldig lyd, uanset om du lytter til musik eller ser en film. Beolab 50’s justerbare akustiske linse tilpasser lydafgivelsen, så den til individuel lytning skaber et sweet spot med en fokuseret lydstråle, og til flere lyttere åbnes linsen for en rummelig lydoplevelse.
I den nye Ferrari Edition har Bang & Olufsen inkorporeret Ferraris ikoniske splitlinje, der er anodiseret i rødt for at referere til mærkets karakteristiske røde racerlinjer. Den røde lamel skærer en streg gennem det kulsorte stof og står i kontrast til de præcisionsfræsede Grigio Corsa aluminiumslameller på hver side af højttaleren. På linsens topdæksel er Ferraris Prancing Horse-logo lasergraveret sammen med Bang & Olufsen-logoet.
Beosound Theatre Ferrari Edition er en kraftfuld og elegant soundbar, bygget i Grigio Corsa-aluminium med Bang & Olufsens logo silketrykt på soundbarens glastop. Med tolv specialfremstillede højttalerenheder, der styrer lyden i alle retninger, fungerer den Dolby Atmos-klare Beosound Theatre som med flere højttalere og kan kombineres med Beovision Theatre Ferrari Edition for at opnå en komplet sanseoplevelse.
Beovision Theatre Ferrari Edition er en komplet lyd- og billedopsætning, der er skabt til fordybende filmoplevelser, og som leverer kraften fra en hjemmebiograf med flere produkter, alt sammen i ét enkelt produkt. Med Dolby Atmos-surround lyd, en 4K OLED-skærm og et design, der kan opgraderes, forvandler Beovision Theatre ethvert rum til en ægte biografoplevelse. Beovision Theatre Ferrari Edition fås i en 55», 65« eller 77« skærm og er fremstillet udelukkende af aluminium, anodiseret i farven Grigio Corsa, fra lamellerne til rammen. Bag lamellerne glimter diskantringen, der er anodiseret i rød, og viser de lag af omtanke og håndværk, der ligger bag hvert eneste element i Bang & Olufsens produkter. Den nye Ferrari-kollektion vil være tilgængelig på bestilling i Bang & Olufsen butikker. For mere information og for at se hele Ferrari-kollektionen, besøg www.bang-olufsen.dk
Om Bang & Olufsen
Bang & Olufsen er et luksuriøst lydbrand, der blev grundlagt i Struer i Danmark i 1925 af Peter Bang og Svend Olufsen, hvis dedikation og vision virksomheden stadig bygger på i dag. I næsten 100 år har Bang & Olufsen skubbet til grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor audioteknologi, og virksomheden er stadig i front, når det kommer til akustisk innovation.
I dag er alle Bang & Olufsen-produkter stadig karakteriseret ved den unikke kombination af verdensklasse lyd, tidløst design og kompromisløst håndværk. Virksomhedens innovative og progressive produkter bliver i dag solgt i Bang & Olufsens butikker i hele verden, på bang olufsen.dk og hos udvalgte forhandlere. Virksomheden beskæftiger omkring 900 ansatte på over 70 markeder. Bang & Olufsen er på NASDAQ Copenhagen A/S.