Hollandsk bilkoncern slår dørene op i Danmark efter opkøb

Den hollandske bilkoncern Van Mossel Automotive Group er nu på det danske marked med overtagelsen af det tidligere Mercedes-Benz CPH og ca. 330 medarbejdere. Entréen på det danske marked er en del af Van Mossels vokseværk i Europa, der kun lige er begyndt. Mercedes-Benz CPH har i forbindelse med ejerskifte ændret navn til Van Mossel.

Fem bilforhandlere i hovedstadsområdet, et skadecenter og ca. 330 medarbejdere er nu en del af den hollandske bilkoncern, der gør deres indtog på det danske marked som et led i virksomhedens internationale ekspansionsstrategi.

Forhandlerne er placeret i København, Søborg, Hørsholm, Hillerød, Greve og Skovlunde, og overtagelsen markerer blot begyndelsen for Van Mossel, der vil styrke tilstedeværelsen i Europa og ikke mindst Danmark. Ifølge adm. direktør hos Van Mossel i Danmark, Lars Simper (tidligere adm. direktør for Mercedes-Benz CPH), giver det nogle helt nye muligheder at blive en del af den hollandske bilvirksomhed, der er blandt de førende aktører i Europa.

”Vi har glædet os gennem lang tid til at blive en del af Van Mossel. Vi kommer ind i en voksende bilvirksomhed, der har viljen og de økonomiske hestekræfter til at sætte nye standarder for en branche i opbrud. Det er en spændende periode for bilbranchen, og vi vil investere i at stå stærkt i markedet, så vores mange kunder får lige præcis den hjælp og service, der matcher deres behov og præferencer. Vi glæder os til sammen med vores mange dygtige medarbejdere at indfri de forventninger, der er til os,” siger Lars Simper til AutoNews Business.

Mere end en forhandler

Van Mossel Automotive Group er kendt for at kunne tilbyde en bred palette af løsninger til kunderne, fortæller Lars Simper.

”Van Mossel har succes med at have et bredt værditilbud til kunderne. Den alsidighed vil over tid også materialisere sig hos os. Samtidig er vi begejstrede for at komme ind i en familievirksomhed, der har 75 år på bagen og nogle stærke værdier. Van Mossel er kendt for deres familiære mindset og et stort fokus på at hjælpe kunden med alle områder, der relaterer sig til deres bilejerskab. Det skal vi selvfølgelig efterleve ved at sætte kunderne først i alt, hvad vi foretager os,” siger han.

Yderligere udvidelser i Danmark kan også komme fra overtagelse af forhandlere af andre mærker for at appellere bredere til de danske kunder. På tværs af markeder forhandler Van Mossel Automotive Group 43 bilmærker.

Det bedste fra Mercedes-Benz

Selvom det velkendte Mercedes-logo erstattes af Van Mossels navn og logo, er virksomheden fortsat blandt Danmarks ældste forhandlere af mærket. Det vil man også mærke fremover, forsikrer Lars Simper.

”Nu hedder vi Van Mossel, men vi tager alt det bedste fra Mercedes-Benz-arven med videre. Vores hjerte banker lige så meget for Mercedes som hidtil, og vi står stadigvæk på tæerne for at levere den højeste kvalitet til kunderne i Københavnsområdet og Nordsjælland. Som autoriseret forhandler af Mercedes-Benz, er vi forpligtet af stjernens standarder, og vi tager den arv med os ind i den lovende fremtid hos Van Mossel,” siger han.

Samlet har Van Mossel Automotive Group i dag 458 filialer, der leverer en omsætning på over 6,1 mia. euro. Internationalt sælger koncernen flere end 186.000 nye og brugte biler årligt.

Om Van Mossel

Van Mossel Automotive Group blev grundlagt i 1947 af Wim van Mossel i Holland og har siden vokset sig til en af de største bilforhandlere i Europa. Von Mossel opererer i syv lande, som Belgien, Frankrig, Tyskland, Luxembourg, Holland, Storbritannien og nu altså Danmark. Flere end 7000 medarbejdere arbejder for gruppen på tværs af 458 filialer, der repræsenterer 43 bilmærker. Van Mossel er anerkendt som den førende bilforhandler i Benelux og nummer seks i Europa. Gruppen har i dag en omsætning på over 6,1 mia. euro. Internationalt sælger koncernen flere end 186.000 nye og brugte biler, og har lige nu over 125.000 biler i leasingflåden.

About Author

Kategorier