X

Hver fjerde kunde gør brug af biltransporttjeneste hvilket medfører udvidelse af samarbejde

Siden starten af 2024 har biltransporttjenesten Gire Mobility stået for transport af biler til og fra værksteder hos bilmærket Polestars lokationer i Storkøbenhavn. Status på samarbejdet her et halvt år senere viser en markant stigning i bestillinger, hvor 25 procent af Polestars kunder har gjort brug af tilbuddet. Tidligere var konverteringen 3 procent.

– Vi var ude efter et set up, hvor bilens første service inkluderer afhentning og udbringning, men vores eksisterende in-house løsning fungerede ikke efter hensigten, og vi kunne se, at det ikke blev brugt. Gire Mobilitys løsning passede som hånd i handske på vores behov, og det har resulteret i en gennemgående optimering af hele vores arbejdsproces, siger Tommas Kold, Head of Customer Service ved Polestar Danmark til AutoNews Business.

Gire Mobility har siden indtoget på det danske marked i 2022 været igennem en rivende udvikling, og samarbejdet med Polestar underbygger, at de har fundet et hul i markedet og forventet forsat vækst.

– Samarbejdet med Polestar bekræfter os i, at vi har et stærkt koncept, og at der er et stort marked for fleksibel mobilitet i Danmark. Det har afgørende betydning for os, at en spiller som Polestar anerkender, at vi løser en signifikant logistikudfordring for dem, og at vores koncept om hurtig ekspedit er afgørende. Vi ser ind i resten af 2024 vidende om, at vores rejse tager yderligere fart, siger Christopher Haar, Managing Director hos Gire Mobility Denmark til AutoNews Business. 

Udvider til resten af landet

På baggrund af det gode samarbejde har Polestar besluttet, at tjenesten skal udvides i etaper til alle Polestar-værksteder i landet. Næste udrulning forventes at begynde i Aarhus i Q3 2024, og derefter står Aalborg og Trekantområdet for skud.

– Servicen sparer vores kunder flere timers kørsel til og fra værkstedet, og på værkstederne åbner løsningen for flere frie ressourcer, hvor administration og booking kun tager få minutter. Samarbejdet har båret frugt allerede i prøveperioden, og der er nu ingen tvivl om, at det skal udbredes nationalt, siger Tommas Kold.

Convenience i højsædet

Ambitionen hos Gire Mobility er at tilbyde en enkel og fleksibel løsning for transport af køretøjer, som fungerer gnidningsfrit for både partnere og slutbrugere.

– Vores mission har fra begyndelsen været at levere en enkel og hurtig løsning til kunderne understøttet af en brugervenlig IT-platform. Konceptet skal gøre alt nemmere for de involverede parter. Det er det, vores succes bygger på, siger Christopher Haar. Han tilføjer, at ambitionerne for Gire Mobility er en videre ekspansion til blandt andet flere værkstedskæder i Danmark.

– Vi ser en klar tendens i bilbranchen for at kunne levere convenience, både nu og i fremtiden. Gire er med til at understøtte det markedsbehov, og vi har derfor en vision for at blive den markedsledende hente- og bringeservice for værksteder i Danmark.


“Løsning passede som hånd i handske på vores behov.”Tommas Kold, Head of Customer Service ved Polestar Danmark
“Ambitionerne for Gire Mobility er en videre ekspansion til blandt andet flere værkstedskæder i Danmark.”Christopher Haar, Managing Director Gire Mobility

About Author