Norge satte i september ny rekord for elbilsalget, men i vores nabo land advarer Norsk Elbilforening det nye Folketing i Norge om at være forsigtige med indfasning af elbilmoms. Ifølge tal fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) i Norge udgjorde elbiler 98,3 procent af nybilsalget i september. Samtidig blev der kun solgt 245 nye fossilbiler, mens 14.084 købere valgte elbil. – Dette er fantastiske tal, men syv ud af ti kører stadig rundt i en fossilbil, siger Christina Bu, generalsekretær i Norsk Elbilforening. Elbilen dominerer nu nybilsalget i hele landet, men der er regionale forskelle. Telemark topper med 99,1 procent, mens...
About Author
ANDRE ARTIKLER DER KAN HAVE RELEVANS FOR DIG
-
Italiensk højesteretsdom sender chokbølger gennem forsikringsbranchen
-
Bjarne Nielsen indgår nyt samarbejde for at styrke værkstedet i Kolding
-
Nyt samarbejde skal løfte gennemsigtighed og databrug i bilbranchen
-
Idag går startskuddet: Fransk performancemærke lanceres hos fire danske forhandlere
-
Stort biludlejningsfirma henter chef fra landsdækkende kæde

