Det nordiske bilmarked fik en ujævn start på 2026, hvor flere lande oplevede markante fald i nyregistreringerne. Midt i tilbagegangen gik Danmark dog mod strømmen med solid vækst i nybilsalget og en fortsat kraftig stigning i andelen af elbiler. Udviklingen understreger både forskelle i de nordiske markeder og den hastige elektrificering, der præger hele regionen. Der blev i januar indregistreret 12.803 nye personbiler i Danmark. Det svarer til en stigning på 18,2 procent sammenlignet med januar sidste år og gjorde landet til det eneste i Norden med fremgang. I Norge faldt antallet af nyregistreringer derimod markant med 76,3 procent, mens...
About Author
ANDRE ARTIKLER DER KAN HAVE RELEVANS FOR DIG
-
Italiensk højesteretsdom sender chokbølger gennem forsikringsbranchen
-
Bjarne Nielsen indgår nyt samarbejde for at styrke værkstedet i Kolding
-
Nyt samarbejde skal løfte gennemsigtighed og databrug i bilbranchen
-
Idag går startskuddet: Fransk performancemærke lanceres hos fire danske forhandlere
-
Stort biludlejningsfirma henter chef fra landsdækkende kæde

