X

Alm. Brand indgår partnerskab med én af Nordens største bilimportører

Fra næste måned vil bilimportøren K.W. Bruun, der hvert år sælger flere end 50.000 biler via forhandlere, henvise sine kunder til Alm. Brand, hvilket er tilfældet fra mandag d. 2. september 2024.

Danmarks ældste bilimportører K.W. Bruun der med populære mærker som Peugeot, Citroën, Opel, Mitsubishi og Fiat sælger via sit store netværk af forhandlere flere end 50.000 biler hvert år.

Fremover vil forhandlerne i forbindelse med bilkøb spørge kunderne, om de kunne være interesserede i en attraktiv forsikringsløsning, som dækker både den nye bil og kundens øvrige forsikringsbehov.

For Alm. Brand, der er en del af Alm. Brand Group, er en del af formålet med partnerskabet at sikre endnu flere helkunder, fortæller Kim Bai Wadstrøm, koncerndirektør med ansvar for privatkunder i Alm. Brand Group til AutoNews Business: “Køb af ny bil er et oplagt tidspunkt at tale om forsikringer, og vi er stolte over at indgå dette partnerskab med en stor og respekteret spiller som K.W. Bruun,” siger han og uddyber: “Partnerskaber er i dag en essentiel del af at drive en stærk forsikringsforretning, og jeg ser aftalen som endnu et bevis på, at sammenlægningen i Alm. Brand Group gør os til en attraktiv partner i markedet.”

Aftale skal skabe værdi for kunderne

Hos K.W. Bruun ser landedirektør, Christian Haugaard, et stort potentiale: “Det er vigtigt at kunne tilbyde kunderne en samlet, attraktiv løsning, når de tager den store beslutning, som det er at investere i en ny bil. Derfor er vi rigtig glade for nu også at have Alm. Brand forsikringer som en del af vores værditilbud.” 

Begge virksomheder har betjent danskerne gennem mere end et århundrede. K.W. Bruun solgte sin allerførste bil tilbage i 1914, mens Alm. Brand har rødder helt tilbage til 1792.

“Det er afgørende, at nye partnerskaber skaber værdi for både kunderne, vores partnere og for os som virksomhed. K.W. Bruuns biludvalg appellerer i høj grad til Alm. Brands kunder, så der er et naturligt overlap mellem vores to kundegrupper,” siger Kim Bai Wadstrøm fra Alm. Brand.

About Author