Ændringer i direktionen hos bilimportøren Andersen Motors A/S

Medejer af Andersen Motors A/S, Hans Henriksen, har efter hele 41 år i virksomheden valgt at udtræde af direktionen, og derfor indtræder Erik C. Petersen og Lene Halling (foto) nu i koncernens direktion. Den består således fremover af adm. direktør Stig Jensen samt Erik C. Petersen og Lene Halling. Hans Henriksen bevarer tilknytningen til Andersen Motors A/S, da han fortsætter som medejer og næstformand for bestyrelsen.

Erik C. Petersen udnævnes til Chief Operating Officer og får ansvaret for koncernens mærker og eksterne aktiviteter. Erik er 55 år og har siden 1988 bestredet poster i Suzuki Bilimport Danmark A/S’ marketingafdeling som produktchef og marketingchef, og Erik C. Petersen har de seneste 3 år været Head of Suzuki og dermed en del af ledergruppen.

Lene Halling blev ansat som økonomichef i 2016 og har løbende haft et tæt samarbejde med Hans Henriksen om koncernens økonomi og finanser. Lene er 47 år og en del af firmaets ledergruppe. Lene Halling forfremmes til Chief Financial Officer med overordnet ansvar for økonomi, interne funktioner, logistik, IT og koncernens medarbejdere.

Andersen Motors A/S står blandt andet for importen af Suzuki- og Aiways bilerne til Danmark. I forbindelse med udnævnelserne udtaler adm. direktør Stig Jensen til AutoNews Business: ”Personligt vil jeg rette en stor tak til Hans for hans store indsats og det helt unikke parløb, som vi har kørt gennem mange år. Jeg ved, at han har planlagt sin nye tilværelse over de sidste par år og jeg har stor respekt for hans beslutning om, at det nu var tid til at overdrage ansvaret til nye kræfter. Samtidig glæder det mig, at vi internt har kunne rekruttere to så velkvalificerede medarbejdere som Erik og Lene til den nye direktion.”

I Marketingsafdelingen er der også sket ændringer
I det kreative hjørne af organisationen er Carsten Rasmussen blevet udnævnt til Marketingchef hos Suzuki Bilimport Danmark A/S. Carsten er 56 år, bosat i Dragør og kom til Suzuki i 2007, hvor han som CRM-chef fik ansvaret for virksomhedens kunderelationer og senere også for de digitale marketingaktiviteter. Som Marketingchef overtager Carsten nu ansvaret for alle marketing relaterede opgaver efter Erik C. Petersen.

 

About Author

Kategorier